Op zoek naar een artikel? Kies een van de filters hieronder of klik rechtsboven op het vergrootglas en zoek op trefwoorden in de tekst. Type Aankondiging Beeldverhaal Essay Interview Longread Opinie Poëzie Proza Recensie Categorieën Beeldende kunst Literatuur Erfgoed Muziek Theater film Breed-cultureel Cross-over Maatschappijkritiek Essay OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 De magie van het begin: kijk naar theater zoals Hannah Arendt Recensie FORUM+ April 2024 De toekomst van artistiek onderzoek: uitdagingen en kansen Essay Etcetera 175 Het ontbrekende Gentse cultuurcentrum en de onverzadigbaren Interview OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik” Milo Rau Etcetera Milo Rau over René Pollesch Essay Ciska Hoet Etcetera 174 Triggerwarnings schieten hun doel voorbij: “Op zijn best zijn ze een holle vorm van beleefdheid” Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op” Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk” Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje Opinie Alain Platel Etcetera 174 MEER DAN OOIT! Een open brief van Alain Platel Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat? Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden Johan Thielemans Etcetera Jozef van den Berg, van magische poppenspeler tot acteur van God Longread Dries Verhoeven Etcetera De ‘eerste liefde’ van theatermaker Dries Verhoeven: The Massacre at Paris Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen” Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 Voyeurisme toegestaan: interview met Franck Chartier, artistiek directeur van danstheatergezelschap Peeping Tom Interview Etcetera “Ze moeten vooral niet op zoek gaan naar een nieuwe Alain Platel” Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Theater op de tast voor jong, oud en (neuro)divers: in gesprek met Peloes en Babelut Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid Interview Pieter T'Jonck Etcetera 171 “Johan kon geen woord uit zijn mond krijgen als hij niet begreep wat hij aan het zeggen was” Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Hoe ervaar je theater met een zintuig minder? “Het is zoals een tennismatch: ze missen altijd wel iets” Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 De Muze: Smakelijk toneel met theaterkoks Peter De Bie en Sien Vanmaele Recensie Edith Cassiers FORUM+ Oktober 2022 Kan kunst vrouwelijk zijn? Een recensie van Linda Nochlins ‘Why Have There Been No Great Women Artists?’" Paginering Pagina 1 van 3 Volgende pagina Volgende › Laatste pagina Laatste »
Interview OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik”
Essay Ciska Hoet Etcetera 174 Triggerwarnings schieten hun doel voorbij: “Op zijn best zijn ze een holle vorm van beleefdheid”
Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op”
Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk”
Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool
Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje
Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat?
Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden
Longread Dries Verhoeven Etcetera De ‘eerste liefde’ van theatermaker Dries Verhoeven: The Massacre at Paris
Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen”
Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 Voyeurisme toegestaan: interview met Franck Chartier, artistiek directeur van danstheatergezelschap Peeping Tom
Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Theater op de tast voor jong, oud en (neuro)divers: in gesprek met Peloes en Babelut
Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid
Interview Pieter T'Jonck Etcetera 171 “Johan kon geen woord uit zijn mond krijgen als hij niet begreep wat hij aan het zeggen was”
Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Hoe ervaar je theater met een zintuig minder? “Het is zoals een tennismatch: ze missen altijd wel iets”
Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 De Muze: Smakelijk toneel met theaterkoks Peter De Bie en Sien Vanmaele
Recensie Edith Cassiers FORUM+ Oktober 2022 Kan kunst vrouwelijk zijn? Een recensie van Linda Nochlins ‘Why Have There Been No Great Women Artists?’"