Op zoek naar een artikel? Kies een van de filters hieronder of klik rechtsboven op het vergrootglas en zoek op trefwoorden in de tekst. Type Aankondiging Beeldverhaal Column Essay Interview Longread Opinie Poëzie Proza Recensie Categorieën Beeldende kunst Literatuur Erfgoed Muziek Theater film Breed-cultureel Cross-over Maatschappijkritiek Longread Zuurvrij 46, juni 2024 Publiceren in eigen beheer. Over het debuut van Walter van den Broeck Longread FORUM+ April 2024 Educatief onderzoek in de kunsten: een praktijkgebonden en nomadisch perspectief Essay OPENDOEK magazine 2024 nr. 2 7 manieren om AI in te zetten: tips 'n' tricks Interview Etcetera Etcetera 176 Myriam Van Craeynest: “Wat ik heerlijk vind aan meespelen is de groep die zich vormt” Interview Felix Van Bladel OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Regisseurs over het creatieproces: “Ik start vaak vanuit een gevoel van kwaadheid” Essay Jasper Van Loy Etcetera 176 Hoe comedians naar nieuwe perspectieven op mannelijkheid zoeken Interview Niels Nijs OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 “Het is goed om over geld te praten. Het systeem is niet altijd eerlijk”: jonge theatermakers over hun eerste stappen Column Madonna Lenaert Etcetera Walter Benjamin en Sasha Velour als engel van de geschiedenis Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 De magie van het begin: kijk naar theater zoals Hannah Arendt Recensie Anne-Sophie Van Schepdael FORUM+ April 2024 De toekomst van artistiek onderzoek: uitdagingen en kansen Essay Evelyne Coussens Etcetera 175 Het ontbrekende Gentse cultuurcentrum en de onverzadigbaren Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik” Milo Rau Etcetera Milo Rau over René Pollesch Essay Ciska Hoet Etcetera 174 Triggerwarnings schieten hun doel voorbij: “Op zijn best zijn ze een holle vorm van beleefdheid” Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op” Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk” Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje Opinie Alain Platel Etcetera 174 MEER DAN OOIT! Een open brief van Alain Platel Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat? Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden Johan Thielemans Etcetera Jozef van den Berg, van magische poppenspeler tot acteur van God Longread Dries Verhoeven Etcetera De ‘eerste liefde’ van theatermaker Dries Verhoeven: The Massacre at Paris Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen” Paginering Pagina 1 van 3 Volgende pagina Volgende › Laatste pagina Laatste »
Longread Zuurvrij 46, juni 2024 Publiceren in eigen beheer. Over het debuut van Walter van den Broeck
Longread FORUM+ April 2024 Educatief onderzoek in de kunsten: een praktijkgebonden en nomadisch perspectief
Interview Etcetera Etcetera 176 Myriam Van Craeynest: “Wat ik heerlijk vind aan meespelen is de groep die zich vormt”
Interview Felix Van Bladel OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Regisseurs over het creatieproces: “Ik start vaak vanuit een gevoel van kwaadheid”
Interview Niels Nijs OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 “Het is goed om over geld te praten. Het systeem is niet altijd eerlijk”: jonge theatermakers over hun eerste stappen
Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 De magie van het begin: kijk naar theater zoals Hannah Arendt
Recensie Anne-Sophie Van Schepdael FORUM+ April 2024 De toekomst van artistiek onderzoek: uitdagingen en kansen
Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik”
Essay Ciska Hoet Etcetera 174 Triggerwarnings schieten hun doel voorbij: “Op zijn best zijn ze een holle vorm van beleefdheid”
Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op”
Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk”
Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool
Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje
Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat?
Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden
Longread Dries Verhoeven Etcetera De ‘eerste liefde’ van theatermaker Dries Verhoeven: The Massacre at Paris
Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen”