Op zoek naar een artikel? Kies een van de filters hieronder of klik rechtsboven op het vergrootglas en zoek op trefwoorden in de tekst. Type Aankondiging Beeldverhaal Column Essay Interview Longread Opinie Poëzie Proza Recensie Categorieën Beeldende kunst Literatuur Erfgoed Muziek Theater film Breed-cultureel Cross-over Maatschappijkritiek Opinie Etcetera Verzet, nu Circusmagazine #84 “We moeten met zware thema's kunnen lachen”: hoe cabaretiers humor gebruiken om rouw en dood te verwerken Beeldverhaal Circusmagazine #84 Het raadselachtige verhaal van Lulu Farini, circusster en cross-gender performer uit de 19de eeuw Essay DW B 2025 3 Kiemgrond voor nieuwe literatuur Aankondiging Erwin Jans DW B 2025 2 Tussen kunst en kruis: de terugkeer van God in de letteren Recensie Christiaan de Wit Gonzo (circus) 185 Ontheemden, beulen en dwalers: de literaire wereld van ‘Oroppa’ Longread Gwendolien Sabbe Circusmagazine #82 Dertig camionettes geschiedenis: Circus Ronaldo legt uniek archief aan Longread Liv Laveyne Circusmagazine Circusmagazine #82 Traag of turbo: hoe het creatietempo de circuskunst vormt Recensie Eline De Clercq FORUM+ April 2025 Hoe een tuin in Japan mijn blik op Vlaanderen veranderde Opinie Evelyne Coussens Etcetera Waarom ligt de lat zo laag? Het jeugdtheater(publiek) verdient beter Essay Erwin Jans DW B 2025 1 Toneeltekst als “het debiele broertje van de serieuze letteren” Longread Elie Agniel Etcetera Het cultuurcentrum is dood(s), leve het cultuurhuis Interview Leonore Spee Etcetera Dirk Vekeman: “Dat theater een andere spreektaal vereist, werd volledig doorbroken” Longread Veerle Spronck FORUM+ Oktober 2024 ON the LINE: de kunst van digitaal burgerschap Interview Wouter Hillaert Etcetera 178 Het schisma tussen ‘de subsidieslurpers’ en ‘de commerciëlen’, kunnen we daarvan af? Essay Alfred Schaffer DW B 2024 4 Alfred Schaffer over Zuid-Afrika: zoveel talen, zoveel culturen, zoveel literatuursystemen Column Madonna Lenaert Etcetera Complexloos snokken Beeldverhaal Anton Cotteleer FORUM+ Oktober 2024 (RE)REGISTERED: artistieke resultaten van Een Onscherp Aftasten Yousra Benfquih Etcetera Waarom krijgt spoken word niet de erkenning die het verdient? Column Madonna Lenaert Etcetera Bart De Wever en de adelaar Interview Leonore Spee Etcetera “Aankomen in België was als een snoepwinkel binnenstappen: ik wilde alle kunsten verkennen” Longread Theo Ploeg Gonzo (circus) 183 Muziekfestivals: proeftuin voor duurzame ontwikkeling Essay Kinga Jaczewska Etcetera Reflections on Motherhood, Freelancing and Arts Interview Ciska Hoet Etcetera 177 “Eigenlijk moet je tegelijkertijd je kind én je voorstelling regisseren” Paginering Pagina 1 van 5 Volgende pagina Volgende › Laatste pagina Laatste »
Circusmagazine #84 “We moeten met zware thema's kunnen lachen”: hoe cabaretiers humor gebruiken om rouw en dood te verwerken
Beeldverhaal Circusmagazine #84 Het raadselachtige verhaal van Lulu Farini, circusster en cross-gender performer uit de 19de eeuw
Recensie Christiaan de Wit Gonzo (circus) 185 Ontheemden, beulen en dwalers: de literaire wereld van ‘Oroppa’
Longread Gwendolien Sabbe Circusmagazine #82 Dertig camionettes geschiedenis: Circus Ronaldo legt uniek archief aan
Longread Liv Laveyne Circusmagazine Circusmagazine #82 Traag of turbo: hoe het creatietempo de circuskunst vormt
Opinie Evelyne Coussens Etcetera Waarom ligt de lat zo laag? Het jeugdtheater(publiek) verdient beter
Interview Leonore Spee Etcetera Dirk Vekeman: “Dat theater een andere spreektaal vereist, werd volledig doorbroken”
Interview Wouter Hillaert Etcetera 178 Het schisma tussen ‘de subsidieslurpers’ en ‘de commerciëlen’, kunnen we daarvan af?
Essay Alfred Schaffer DW B 2024 4 Alfred Schaffer over Zuid-Afrika: zoveel talen, zoveel culturen, zoveel literatuursystemen
Beeldverhaal Anton Cotteleer FORUM+ Oktober 2024 (RE)REGISTERED: artistieke resultaten van Een Onscherp Aftasten
Interview Leonore Spee Etcetera “Aankomen in België was als een snoepwinkel binnenstappen: ik wilde alle kunsten verkennen”
Interview Ciska Hoet Etcetera 177 “Eigenlijk moet je tegelijkertijd je kind én je voorstelling regisseren”