Op zoek naar een artikel? Kies een van de filters hieronder of klik rechtsboven op het vergrootglas en zoek op trefwoorden in de tekst. Type Aankondiging Beeldverhaal Column Essay Interview Longread Opinie Poëzie Proza Recensie Categorieën Beeldende kunst Literatuur Erfgoed Muziek Theater film Breed-cultureel Cross-over Maatschappijkritiek Longread Oikos Prelude Omgroei: “We hebben een wereld te winnen” Longread FORUM+ April 2024 Educatief onderzoek in de kunsten: een praktijkgebonden en nomadisch perspectief Essay OPENDOEK magazine 2024 nr. 2 7 manieren om AI in te zetten: tips 'n' tricks Interview OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Regisseurs over het creatieproces: “Ik start vaak vanuit een gevoel van kwaadheid” Recensie Joost de Moor Oikos 110 Moet een klimaatactivist opkomen voor Gaza? Interview Niels Nijs OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 “Het is goed om over geld te praten. Het systeem is niet altijd eerlijk”: jonge theatermakers over hun eerste stappen Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 De magie van het begin: kijk naar theater zoals Hannah Arendt Recensie Anne-Sophie Van Schepdael FORUM+ April 2024 De toekomst van artistiek onderzoek: uitdagingen en kansen Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik” Interview Oikos 109 Kim Stanley Robinson: “Ik geef wetenschappers graag mee dat ze politieke wezens zijn” Essay Jan Mertens Oikos 108 “Het antwoord is: ja, het is zo erg.” Over klimaatverdriet Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op” Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk” Interview María Inés Rodríguez GLEAN (ENG) 2 Behind the Warp: María Inés Rodríguez in conversation with Hana Miletić Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje Longread Kobe Tilley Oikos 107 Jouw (stads)tuin is belangrijk voor ons allemaal Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat? Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen” Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 Voyeurisme toegestaan: interview met Franck Chartier, artistiek directeur van danstheatergezelschap Peeping Tom Essay Lien Vrijders Oikos 106 Radicale carrièreswitch: “Ik bouw aan een wereld zoals ik graag zou willen dat die eruit ziet” Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Theater op de tast voor jong, oud en (neuro)divers: in gesprek met Peloes en Babelut Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid Paginering Pagina 1 van 4 Volgende pagina Volgende › Laatste pagina Laatste »
Longread FORUM+ April 2024 Educatief onderzoek in de kunsten: een praktijkgebonden en nomadisch perspectief
Interview OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Regisseurs over het creatieproces: “Ik start vaak vanuit een gevoel van kwaadheid”
Interview Niels Nijs OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 “Het is goed om over geld te praten. Het systeem is niet altijd eerlijk”: jonge theatermakers over hun eerste stappen
Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 De magie van het begin: kijk naar theater zoals Hannah Arendt
Recensie Anne-Sophie Van Schepdael FORUM+ April 2024 De toekomst van artistiek onderzoek: uitdagingen en kansen
Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2024 nr. 1 Peter Van den Begin: “Ik heb meer in mijn mars dan de komiek of de slechterik”
Interview Oikos 109 Kim Stanley Robinson: “Ik geef wetenschappers graag mee dat ze politieke wezens zijn”
Essay Marie De Beul OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 De macht van het publiek: “Vanuit de duisternis kan je altijd alle kanten op”
Interview Mathieu Lonbois OPENDOEK magazine 2023 nr. 4 Wim Opbrouck: “Ik heb ooit eens mijn arm gebroken tijdens een stuk”
Interview María Inés Rodríguez GLEAN (ENG) 2 Behind the Warp: María Inés Rodríguez in conversation with Hana Miletić
Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool
Interview Andries Haesevoets OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 FC Bergman, eigenzinnig theater met een mysterieus kantje
Essay Geert Six OPENDOEK magazine 2023 nr. 3 Welk existentieel gevecht levert de speler en hoe toont die dat?
Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden
Interview Lotte Aneca OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 “Acteurs die een overdreven typetje spelen voor kinderen? Daar kan ik van gruwen”
Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 2 Voyeurisme toegestaan: interview met Franck Chartier, artistiek directeur van danstheatergezelschap Peeping Tom
Essay Lien Vrijders Oikos 106 Radicale carrièreswitch: “Ik bouw aan een wereld zoals ik graag zou willen dat die eruit ziet”
Interview Britta Roelants OPENDOEK magazine 2023 nr. 1 Theater op de tast voor jong, oud en (neuro)divers: in gesprek met Peloes en Babelut
Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid