Op zoek naar een artikel? Kies een van de filters hieronder of klik rechtsboven op het vergrootglas en zoek op trefwoorden in de tekst. Type Aankondiging Beeldverhaal Essay Interview Longread Opinie Poëzie Proza Recensie Categorieën Beeldende kunst Literatuur Erfgoed Muziek Theater film Breed-cultureel Cross-over Maatschappijkritiek Interview Pulp deLuxe Olivier Schrauwen: “Ik ben opgegroeid met generatie-X, waar alles zeer postmodern en ironisch was” Interview Kunstletters #024 Wilfried Pulinckx: “Het verbaast me hoe kleuren ons gemoed in beweging brengen” Recensie TheArtCouch Online Een bedwelmende ontmoeting met de nul-beweging bij Settantotto Interview GLEAN (ENG) 2 Behind the Warp: María Inés Rodríguez in conversation with Hana Miletić Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool Interview Bruno Willaert Pulp deLuxe Koenraad Tinel over Scheisseimer: “Ik vind het zeer belangrijk om te mogen en te kunnen twijfelen” Interview Zoë Hoornaert Kunstletters #023 Klaas De Baere: “Textiel voelt heel eerlijk aan” Interview Jeroen Roobrouck Pulp deLuxe DoubleBob over QMAQLTSA: “Ik hou niet van elitaire inside-jokes” Longread Frederic De Meyer TheArtCouch Online Expo ‘Crossing Ways’: “We doen mythes maar al te graag af als verzinsels” Interview Bruno Willaert Pulp deLuxe “Ooit gaan ze ons het echte verhaal vertellen.” Jeroen Janssen en Arezoo Moradi over ‘Landloos als de wind’ Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden Longread Johan Debruyne TheArtCouch 2023/2 Componeren met verf, kleur en licht … Virtuoos Jan De Vliegher te gast in Mudel Interview Bruno Willaert Pulp deLuxe Erik Kriek over zijn nieuwste boek ‘De Kuil’ Interview Kunstletters #022 Achter de cover met Emma Veulemans: “Schilderen op groot formaat geeft ruimte" Interview Kunstletters #021 Achter de cover met Sven Boel: “Applaus is mogelijk, maar niet gegarandeerd” Interview Roel Daenen Stripgids #13, zomer 2023 Filmregisseur Vincent Bal: “Er bestaat bij sommige mensen de misvatting dat ze niet kunnen tekenen” Essay Charlotte Van Hacht Stripgids oktober 2019, nummer 6 Waarom tieners geen strips lusten (en wat daaraan te doen valt) Aankondiging Bruno Willaert Pulp deLuxe Josse Pommé wint de laatste Plastieken Plunk Frederic De Meyer TheArtCouch 2023/2 Tentoonstelling ‘La Isla Bonita’: een lange vakantie in Villa Sephir in Middelkerke Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid Aankondiging Tamara Beheydt OKV 2023.2 Doorbreken van categorisering: Grace Ndiritu cureert FOMU-collectie Interview Frederic De Meyer TheArtCouch 2023/1 Drie boeken op de nachtkast van ... Gideon Kiefer Beeldverhaal Pulp deLuxe Zine Revival in Gent: laatste Zine Happening door Les VoiZines en Pulp deLuxe Opinie Frederic De Meyer TheArtCouch 2023/1 Activisme en kunst, een ongemakkelijk maar gelukkig huwelijk Paginering Pagina 1 van 5 Volgende pagina Volgende › Laatste pagina Laatste »
Interview Pulp deLuxe Olivier Schrauwen: “Ik ben opgegroeid met generatie-X, waar alles zeer postmodern en ironisch was”
Interview Kunstletters #024 Wilfried Pulinckx: “Het verbaast me hoe kleuren ons gemoed in beweging brengen”
Longread Bob Selderslaghs FORUM+ Oktober 2023 Experiment: ‘community of practice’ met alumni van de kunsthogeschool
Interview Bruno Willaert Pulp deLuxe Koenraad Tinel over Scheisseimer: “Ik vind het zeer belangrijk om te mogen en te kunnen twijfelen”
Interview Jeroen Roobrouck Pulp deLuxe DoubleBob over QMAQLTSA: “Ik hou niet van elitaire inside-jokes”
Longread Frederic De Meyer TheArtCouch Online Expo ‘Crossing Ways’: “We doen mythes maar al te graag af als verzinsels”
Interview Bruno Willaert Pulp deLuxe “Ooit gaan ze ons het echte verhaal vertellen.” Jeroen Janssen en Arezoo Moradi over ‘Landloos als de wind’
Longread Ann Saelens FORUM+ Oktober 2023 What’s in a name? Kunstenaarschap en leraarschap: een verleiding tot het midden
Longread Johan Debruyne TheArtCouch 2023/2 Componeren met verf, kleur en licht … Virtuoos Jan De Vliegher te gast in Mudel
Interview Kunstletters #022 Achter de cover met Emma Veulemans: “Schilderen op groot formaat geeft ruimte"
Interview Kunstletters #021 Achter de cover met Sven Boel: “Applaus is mogelijk, maar niet gegarandeerd”
Interview Roel Daenen Stripgids #13, zomer 2023 Filmregisseur Vincent Bal: “Er bestaat bij sommige mensen de misvatting dat ze niet kunnen tekenen”
Essay Charlotte Van Hacht Stripgids oktober 2019, nummer 6 Waarom tieners geen strips lusten (en wat daaraan te doen valt)
Frederic De Meyer TheArtCouch 2023/2 Tentoonstelling ‘La Isla Bonita’: een lange vakantie in Villa Sephir in Middelkerke
Longread Peter Krüger FORUM+ Februari - Mei 2023 Film ‘N’ van Peter Krüger: een wisselwerking tussen verbeelding en werkelijkheid
Aankondiging Tamara Beheydt OKV 2023.2 Doorbreken van categorisering: Grace Ndiritu cureert FOMU-collectie
Beeldverhaal Pulp deLuxe Zine Revival in Gent: laatste Zine Happening door Les VoiZines en Pulp deLuxe
Opinie Frederic De Meyer TheArtCouch 2023/1 Activisme en kunst, een ongemakkelijk maar gelukkig huwelijk